5 septembrie 2011

Salata de castraveti cu ceapa -muratura-

Ingrediente:

- 5 kg castraveti
- 1 kg ceapa
- 2 pumni sare grunjoasa
- piper boabe
- boabe de mustar
- frunze de dafin


Preparare:

Se aleg castraveti frumosi si sanatosi care ii spalam si ii taiem felii subtiri.



Ceapa o curatam si o taiem julien.



Amestecam cele doua legume punem sarea si le lasam de pe o zi pe alta. Eu a trebuit sa schimb vasul ca sa le pot amesteca asa ca pentru a alege un vas bun va recomand unul mai maricel.


A doua zi pregatim borcanele, fie de 400 ml fie de 800 ml, dupa cum avem in camara. Le-am spalat foarte bine si le-am dat cateva minute in cuptorul incins, pentru sterilizare.



Cand s-au racit, am indesat castravetii cu ceapa in borcane (dupa ce i-am strans bine in masa sa se scurga de zeama lasata peste noapte). Boabele de piper si mustar fie le puneti printre legume in borcane fie in vasul unde au stat, iar deasupra o foaie de dafin si am inchis borcanul.


Noi ii folosim la shaorma si sunt foarte buni.



POFTA BUNA!

P.S. Din 5 kg de castraveti mi-au iesit 6 borcane de 800ml, iar ultima poza e dupa 4 zile facuta si deja incep sa isi schimbe culoarea semn ca se mureaza

Un comentariu: